---
kategorie: polévky
recept je určen pro 0 osob(y)
doba přípravy je cca -
Ingredience:
-
Příprava:
-
Doporučená příloha:
-
Původní kuchyní tohoto receptu je Rusko
Autorem receptu je kenny
Číslo receptu je 21331
Recept byl shlédnut 3774x
|
Vyzkoušeli jste tento recept? chybí mu podle Vás něco? něco byste přidali? jakpak Vám chutnalo?
|
Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Nejlepší kuchaři o parmezánu
Cituji kuchaře Michala Jeřábka: Je neodmyslitelný v italské kuchyni, kterou mám velice rád a proto je neustále u mne v lednici. Parmazán patří k sušeným sýrům, a tak je jeho trvanlivost delší než u těch běžných. Uchovává se vcelku na chladném místě a v suchu.
Na trhu se můžete setkat s několika druhy parmazánů či parmig-giano. Liší se především délkou a způsobem sušení. Variace použití tohoto sýra jsou neomezené. Pokud si chcete vychutnat kvalitnější druh parmazánů, doporučuji ho konzumovat samotný s dobrým italským vínem. Nejvíce tak oceníte jeho kvality.
Kombinaci těstovin a parmazánů zná jistě každý. Do těstovin používám čerstvě nastrouhaný parmazán, lépe se pak promíchá. Vyzkoušejte můj jednoduchý recept:
V pánvi rozehřejeme olivový olej a osmahneme 50 g piniových oříšků, vložíme uvařené špagety, posypeme nastrouhaným parmazánem a nasekanou petrželkou. Zamícháme.
Velice chutné je používání parmazánů ke grilování ryb. Jakýkoliv druh ryby okořením solí a pepřem, doprostřed vložím kousky parmazánů a zeleninu (rajčata, papriky, cibuli). Zabalím do alobalu a opékám asi 20 minut. Chuť parmazánů se vstřebá do masa. Pokud chci překvapit nenadálou návštěvu, připravuji grilovaná rajčata opékaná se směsí parmazánů a strouhanky.
Zdroj: časopis Tina Napsal(a): vladka - 04.03.2006 - 19:22
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka VÝBORNÉ, DÍKY ZA RECEPT. :o) Napsal(a): AbiesAlba - 16.02.2006 - 04:39
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Taky jsem dnes přečetla všechny komentáře k tomuhle receptu. A je mi líto, že jsem s tím ztrácela čas. Nevidím důvod k takovému dohadování o ničem.
Recept se mi zdá fajn. Každý trochu zkušený kuchař by podle toho polévku uvařil.
Měly by se psát konkrétní připomínky ohledně receptu, nejlépe po jeho vyzkoušení a slovní přestřelku ať si dotyční vyřídí soukromou cestou. Nebuďte jako v Parlamentu.....Tak a teď ještě plácám čas na tuhle připomínku, ach jo. Napsal(a): KatkaH - 12.02.2006 - 06:57
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Jé ono se mi to tam vrazilo 2x, to se omlouvám, ale zase na druhou stranu o 1 příspěvek více nebo méně... Napsal(a): housenka - 12.02.2006 - 05:47
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Tak jsem si dnes souhrně přečetla všechny diskuzní příspěvky na toto téma a řeknu vám jako malé děti opravdu. To je tak těžké, přečíst si recept a když se mi nelíbí tak ho už dál neakceptovat? Jste všichni horší než puberťáci, ti když se o něčem dohadují tak to má alespoň hlavu a patu, ale tohle co jste předvedli je jen bohapusté tlachání o ničem.....A navíc to vůbec nesouvisí s vařením a o tomhle tento server přeci je, nebo se mýlím? Napsal(a): housenka - 12.02.2006 - 05:45
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Tak jsem si dnes souhrně přečetla všechny diskuzní příspěvky na toto téma a řeknu vám jako malé děti opravdu. To je tak těžké, přečíst si recept a když se mi nelíbí tak ho už dál neakceptovat? Jste všichni horší než puberťáci, ti když se o něčem dohadují tak to má alespoň hlavu a patu, ale tohle co jste předvedli je jen bohapusté tlachání o ničem.....A navíc to vůbec nesouvisí s vařením a o tomhle tento server přeci je, nebo se mýlím? Napsal(a): housenka - 12.02.2006 - 05:40
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Se smazáním nevhodných příspěvků souhlasím, ale proč chceš smazat můj recept na cibulačku? Napsal jsem ho sem proto, abych udělal ostatním radost, a jestli tebe netěší, tak ji nevař. Ale nekaž to jiným. Napsal(a): kenny - 12.02.2006 - 03:36
| Pepíčkuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! Naprosto souhlasím s marmeladou. Prosím o smazání celé diskuze, možná i receptu, protože ani jedno, ani druhé do mysli normálních labužníků nic nepřineslo. Je to jen typické tlachání o ničem. Nevím, proč rádobylabužnici pro své výlevy nepoužijí přímé oslovení přes Můj labužník? To, že se puboši převádějí na I-netu celkem chápu, ale proč to dělají hlavně některé ženské, tomu nerozumím. Asi jsem ještě příliš mladý (61). Napsal(a): kamilio - 12.02.2006 - 02:28
| Čistič!!!! Souhlas!!!
Ať to tu proboha někdo pročistí a nechá jen příspěvky k tématu.
Díky,
Kenny Napsal(a): kenny - 12.02.2006 - 02:23
| Kde je Viktor Čistič!!!!!! Pepíčku!!!!!!!!!! Prosím zasáhni a vyhoď tyhle výlevy do výlevky nebo alepoň "mimo mísu", kam už asi většina labužníků posílá všechny, kteří přispěli komentářem k tomuto receptu. Napsal(a): marmelada - 12.02.2006 - 02:15
| Re: K té limuzíně Běž s ní laskavě "mimo mísu" a tam si to vyjasni s tím, koho to zajímá! Napsal(a): Kulik - 12.02.2006 - 01:45
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Drahý Kenny, mohl bych Ti odpovědět ve stejném duchu. Ale to by u Tebe byla asi jen ztráta času a za to mi nestojíš.... Zkrátka "Orel much nelapá..." Napsal(a): KVB - 12.02.2006 - 00:06
| K té limuzíně Když Ti na tom tak záleží, zjisti si, jaký vůz má značku 3B5-94-05, ať vidíš, jak se mýlíš. Majitele si můžeš zjistit taky.
A už o tom dost. Napsal(a): kenny - 11.02.2006 - 23:32
| kenny ta rýpnutí přece nebyla jen tak. zkus sebereflexi. nereagovala bych pod "pravou svíčkovou" nebýt arogance, se kterou jsi odmítal prozradit tak samozřejmou věc jakou je u receptu množství/poměr ingrediencí - podle tebe to může chtít jen nemercedesní mamlas, který nemá a nejspíš nikdy nemude mít mercedesní limuzínu jako ty... přitom důvody byly tak nemercedesně nelogické.
Víš co - jestli jsem se tě dotkla - omlouvám se, už na mercediho nebudu reagovat :-)
Dando, nemyslela jsem výhry v loterii, ale ochotu připustit, že k bohatství jsi nedošel jen svými schopnostmi, a proto se k míň šťastným chová tak, aby je nedeptal. Anonymitu tu zase takovou nemám, pár lidí ví kdo jsem, A nepochybuju, že se dá vyšťourat. Napsal(a): _eva_ - 11.02.2006 - 22:27
| antistresový trpaslík si jde uvařit cibulačku a třeba to vše již konečně skončí
 Napsal(a): Vali - 11.02.2006 - 17:40
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Já si myslím, že bychom už měli přestat s komentáři, které nejsou přímo k receptům. Je to pak všechno nepřehledné a nepříjemné. Napsal(a): Kulik - 11.02.2006 - 15:19
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka -evo- málokterý člověk zbohatlý štěstím umí se svým nabytým majetkem dobře nakládat. Znám hodně lidí, kterým to netrvalo dlouho a byli tam, kde předtím. Zůstal jim pouze pocit zatrpklosti, závisti a beznaděje.
Bohatství materiální, aby bylo množeno a bylo nástrojem spokojenosti se musí snoubit s bohatstvím duševním, to, bohužel spousta lidí postrádá.
I mně tvoje příspěvky připadají hloupé, arogantní a vulgární, leckdy hraničící s voyeurismem.
Možná se schováváš za anonymitu internetu, ale bohužel tato anonymita nemusí být nutně 100 %.
Měj se hezky a užívej radosti života s použitím hlavy a srdce. Napsal(a): Danda - 11.02.2006 - 14:47
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Vidítě další příspěvek _evy_? Snaha demonstrovat svoji inteligenci přehršlí latinské terminologie z oblasti psychologie, ale především jen DALŠÍ SNAHA VYPROVOKOVAT KONFLIKT za každou cenu. To, co jsem napsal _evě_, bylo správné, nelituji toho, trvám na tom a stojím si za tím.
A dál se k tomu už vyjadřovat nechci. Myslím, že zakomplexovaná uživatelka typu _evy_ nestojí vůbec za to, abych její kontraproduktivní hloupé komentáře komentoval. Napsal(a): kenny - 11.02.2006 - 13:54
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Ano, je to tak.
Labužnice _eva_, které jsem nikdy nic špatného neudělal a ani jsem se s ní nikdy nezapředl do rozhovoru, do mě dost dlouhou dobu arogantně, zbytečně a zcela nekonstruktivně rýpala (i v jiných receptech) - a nikoho to nezajímalo. Jakmile jsem se bránil, hrozně to všem náhle vadilo.
Kontext tohoto serveru je poměrně neškodný; odráží však leccos o naší mentalitě. V kontextu noční ulice to pak může vypadat tak, že agresivní zdreadovanej výrostek někomu postříká omítku sprejem, a když na něj vyběhne majitel domu, skupina přihlížejících mu podrazí nohy, aby mohl viník snáze uprchnout. Proč taky ne - co má co někdo vlastnit dům s bílou omítkou - ostatně, bůhví kde na to vzal, určitě k takovému majetku přišel nějak nepoctivě. Blahopřeji, milí moralisté. Je pozoruhodné, kolik lidí je v naší zemi zvyklé zastávat se agresorů a trestat napadené. Kvůli takovému přístupu se pak nelze divit, že když agresor někoho napadne a ten se brání, zavřou nakonec toho, kdo se jen bránil.
Kenny
P.S. Samozřejmě, ona dáma bude teď tvrdit, že ji pouze zajímala moje reakce. Aby náhodou někoho nenapadlo, že celý konflikt rozpoutala ona. Napsal(a): kenny - 11.02.2006 - 13:49
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka já si taky do kennyho pěkně rýpla, zajímala mě reakce - ono taky není nic pěkného, takže zastávat se mě fakt nemusíte.
reagoval jak jsem předpokládala - jako buran s hypertrofovanou sebeláskou.
opravdu a slušnou cestou bohatý člověk - a je jedno jestli obsahem nebo formou - se chová jinak a nikdy se nenaveze do lidí přes vzhled, chudobu, věk... protože ví, že bohatství je nejen o schopnostech, ale i o štěstí. Napsal(a): _eva_ - 11.02.2006 - 12:07
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Dando, i tak še da, ako hovoria na východe Slovenska. Proste nerobiť z toho problém gramáže a variť. Menej rečí a viac akcie!! Napsal(a): luba - 11.02.2006 - 11:53
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka lubo :-), konečně jeden rozumný diskuzní příspěvek, dnes jsem ji vařila k obědu, přesně dle instrukcí a byla výborná :-)
Do cibulačky, kterou miluji jinak dávám krapet bílého vína a muškátový oříšek a zapékám ji s toustem nebo pod čepicí z máslového těsta. Napsal(a): Danda - 11.02.2006 - 11:16
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Myslela jsem si, že člověk s vysokoškolským vzděláním má vyjadřování na úrovni.
Docela jsi mě zklamal Keny, po prvním receptu jsem ti fandila. Jak jsem se opětovně přesvědčila, vysokoškolské vzdělání nezaručuje přirozenou inteligenci a slušné chování. To co jsi napsal Evě, to je hodno primitiva. Napsal(a): nikdo - 11.02.2006 - 11:13
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Nevidím problém, aký hrniec, toľko cibule - do polovice. Maslo sa nespáli, pretože cibuľa má v sebe dosť vody. Skúste, až potom posudzujte. Ja približne takto varím cibuľačku už 16 rokov, odkedy žije moja dcéra vo Francúzsku. Kľud a dobrú chuť! P.S. Díky, Kenny Napsal(a): luba - 11.02.2006 - 11:05
| kenny k bontonu taky patří nebejt škEredej (jak říkáme my na Šumavě) na dámu. A dávej na sebe pozor, aby ses tou svou mercedesní limuzínou (limousinou?) neudávil. Napsal(a): Manana - 11.02.2006 - 09:58
| Míry - často diskutované téma Milí mlsouni,
když mě o ty míry žádáte osobně, hrozně rád bych vám vyhověl... Ale má to háček: JÁ SÁM JE NEZNÁM!
Potíž je totiž v tom, že sám vařím od oka snad od svých deseti, kdy jsem se poprvé pokoušel uklohnit sám něco pro taťku a mamku. No a tak jsem vlastně do styku s váhou ani odměrkami nikdy nepřišel. Tak proto. Napsal(a): kenny - 11.02.2006 - 06:12
| Trikolko!!! No Tě pic! ;-)))) Zdáááár! ;-))) To mě podrž, svět je malý...!
Posílám Ti pozdravy na ten drsný sever! ;-) Jdu si přečíst to kladivo... ;-) Pa Napsal(a): kenny - 11.02.2006 - 05:15
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka a ještě k tvé černé limuzíně - víš, kdybys ji skutečně měl, tak tady mercedesně neplkáš. Napsal(a): _eva_ - 11.02.2006 - 04:06
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka-Kenny Nevím, co to mají všichni za problémy. Až si najdu někdy zbytečné půl hoďky, mercedesní cibulačku normálně huvařím. Na něco potřebuju míry úplně přesný, ale toto si dokážu domyslet. Mně se to zdá jednoduchý, to bude asi tím, že to jednoduchý asi bude, že jo? Napsal(a): Osceola - 11.02.2006 - 03:58
| kenny tak teď to bylo mimo bonton... mercedesní je prostě duševní porucha, vůbec se ti nechechtám, opravdu ne, klid... Napsal(a): _eva_ - 11.02.2006 - 03:43
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Trikolko, Kladivo jsem přečetla, máš pravdu. Napsal(a): Kulik - 11.02.2006 - 03:43
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka - ad experimentovani a jeste pro vsechny, experimentovani bylo nam zakazano pouze v postupu a pridavani novych ci ubirani stavajicich ingredienci... proto tedy experimentovani v mnozstvi ingredienci povolenych Kennym pro tento recept je mozne, ba primo vhodne, nebot kazdemu hrnec jinak veliky se do ruky dostati muze, ze :)
tak, zakopeme valecnou sekeru a jeste jednou si precteme kladivo na carodejnice Napsal(a): trikolka - 11.02.2006 - 03:14
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka - Kenny, Vladiku Nazdarek Kenny, koukam, jak puk. Cibulacku jsem chtela vyzkouset, ale po tvych komentarich me preslo nadseni. Klikla jsem na Kenny, abych zjistila, cos zac, a hle hle.... zatracene, nemusis hned do lidi na vostro, tady je to hlavne o vareni. Frkni tam konecne uz ty mnozstvi, ja taky nechci experimentit, ale tezko se podle navodu bez mnozstvi tvuj prisny zakaz dodrzuje. Chtela bych si tuhle polivku uvarit, mam na ni chut. Zdravim z Finska, Nikola Ruzickova Napsal(a): trikolka - 11.02.2006 - 03:10
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Kenny, Tvoje cibulačka je MOŽNÁ mercedesní, ale Ty tedy určitě ne. Viz Tvůj příspěvek 11.2. v 9.56. Napsal(a): Kulik - 11.02.2006 - 02:57
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Kenny, kdyz jsi napsal svuj recept na svickovou, tak jsem s tebou souhlasila - taky ji delam od oka bez vazeni. Ale tady mi dost veci nesedi...Souhlasim s Mananou, ze takove mnozstvi cibule na velke kusy se musi delat dlouho, navic na masle??? Maslo se urcite pripali, pokud neni predem prepustene (i prepustene je pro rychle smazeni)...i tak mam velke pochybnosti - kolik by asi toho masla melo byt aby se usmazila cibile do pulky hrnce??? Cibulacka je oblibena polivka meho manzela, rada bych zkusila i tu tvoji, bohuzel musim predem poprosit o upresneni. Zdravim te a preji hezky den... jsi tady takovy svezi vitr:-)) Napsal(a): airan - 11.02.2006 - 02:27
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka - ParmEzánový Kenny, pochopila jsem. Jestliže, Kenny, prosazuješ, že vše v jazyce je logické, a nelogické odmítáš, musíš se pak dostávat nutně do takovýchto situací. Úžinová neúžinová samohláska...koho to zajímá? To slovo PARMAZÁN tady zkrátka j e a lidé mu r o z u m í. To slovo f u n g u j e. A to je nejdůležitější (ale vůbec to na tyto stránky nepatří a urážky už vůbec ne). Napsal(a): Podskalacka - 11.02.2006 - 02:13
| Pro _evu_ Zdá se, že jsi tlustá, škaredá nebo opotřebovanější než bys chtěla, případně kombinace některých z těchto vlastností. Zřejmě máš taky nouzi o peníze a možná se ti nepodařilo vystudovat vysokou nebo splnit očekávání Tvých blízkých. Nejlpíš jsi jedna z těch, kteří kdyby mohli, obešli by mi moji černou limuzínu s klíčem v ruce - ale protože nevíš, kde parkuji, snažíš se svůj pocit frustrovanosti vylít alespoň prostřednictví hloupých a směšných poznámek na tomhle serveru. Užij si to, chudinko, snad to pomůže. Napsal(a): kenny - 11.02.2006 - 01:56
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka no prostě ztřeštěný a popletený kenny :-) Napsal(a): _eva_ - 10.02.2006 - 23:57
| Pro Buntera: "Chm chm chm... Parmezán v Rusku?" Proč ne? Myslíš si, že steaky znají jen lordi v Anglii, halušky jen selky na Slovensku a špagety jen paroháči v Itálii? Napsal(a): kenny - 10.02.2006 - 22:53
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka K bontonu patří mimo jiné znalost cizích jazyků a alespoň povšechně případná znalost obecné lingvistiky. Vzhledem ke skutečnosti, že italský originální název je skutečně parmigiano, mohlo by být užitečné posoudit fonologické hledisko hláskových změn samohlásky "i". Jak je známo, na rozdíl od samohlásek "a", "o" a "u" patří samohlásky "e" a "i" mezi tzv. úžinové, které díky hláskovým změnám v historickém vývoji evropských jazyků často konvergují a tudíž umožňují svoji zaměnitelnost. Proto výraz "parmEzán" je přípustný, zatímco parmAzán je dílem buranů a primitivů, kteří si myslí, že spolkli veškerou moudrost světa.
Napsal(a): kenny - 10.02.2006 - 22:45
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Mně se bude určitě zdát o cumbuchovských papričkách ;o)))...tak sladké sny mercedi i mercedesky (jedna by se doma šikla ;o))) ) Napsal(a): vladka - 10.02.2006 - 15:34
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka A teď už jenom uzavřít: pěkně jsi nás, Kenny, pobavil. Pojďme spát a doufejme, že se nám nebude zdát o panu Mercedim. Napsal(a): Podskalacka - 10.02.2006 - 15:09
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka v diskuzi už je nějak přemercedesováno....(ať si nezamotáte jazyk, až to budete číst)...;o))) Napsal(a): vladka - 10.02.2006 - 14:52
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka tak holky brzděte a nedělejme z toho tady nějakej čet. Já to nečet!
Je to přeci kennyho recept! Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 14:48
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Prej macek, by sem ho chtěla vidět, to by musel mít bajlajvoko takovejch dobrejch víc jak 200 g, ne ? :-) Napsal(a): Danda - 10.02.2006 - 14:48
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka ale hned! šup ho tam! to je ale macek!
už sem z toho celej zmotanej Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 14:45
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Dando, pojď...hahahaha...... Napsal(a): vladka - 10.02.2006 - 14:45
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Manano, Vladko du s Vámi na panáka, jo ? Napsal(a): Danda - 10.02.2006 - 14:40
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka vypadá to na kristovy roky ;o))) Napsal(a): vladka - 10.02.2006 - 14:39
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka uf! Mně vychází, že kapitánovi Titanicu bylo 48 let! Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 14:37
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka tak to už sem z toho ze všeho jelen.
Du si dát panáka, jinak to nestrávim..... Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 14:35
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Manano, a až jemu bude rovných 50, tak já budu starší o 14 let :-) Už víš kolik mu je dnes ? :-) Napsal(a): Danda - 10.02.2006 - 14:31
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Manano, říkám škoda jen, že mi bude o 16 více až jemu bude 50 let. :-) Napsal(a): Danda - 10.02.2006 - 14:28
| pendo díky jen sem netušil, že je kennymu padesát.... Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 14:26
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka U slaného štrůdlu od kennyho se dočteš, Maňánku....
Dovolte, abych Vám představil pana Mercediho, postavu z mých receptů.
Je to opálený štíhlý muž okolo padesáti let. Má vzdělání, inteligenci, vtip, skvělé nápady, sportovní postavu, perfektní oblek, luxusní limuzínu, fantazii, šarm, čestný pohled, pevný stisk a vášeň pro požitky a mladé půvabné krásky. Kdykoliv pan Mercedi hodlá pobavit krásnou dívku, připraví vysoce mercedesní lahůdku, která svou závratně lahodnou chutí omámí všechny smysly.
Napsal(a): vladka - 10.02.2006 - 14:22
| kdo je ten Mercedi? já sem to hledal na internetu a našlo mi to jedinej odkaz na web www.zeny.cz, kde nějakej Arnošt Mercedi píše ženám, jak nemají duši ani nejsou schopny empatyjé, ale že by psal nějaký recepty, o tom tam není nic. Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 14:18
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Kenny,až Mercedi dosáhne na titul ,, pan", budu o 16 let starší a ke všemu mi bude o dva roky více, než je náš věkový rozdíl a přesto se těším na jeho nové recepty, protože je budu užívat jako lék proti stařecké demenci, :-) Napsal(a): Danda - 10.02.2006 - 14:00
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka - manana to určitě :-) Napsal(a): _eva_ - 10.02.2006 - 13:28
| _evo_ koukám, že ste taky žili normálně... Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 13:16
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka - manana aha. za rvní republiky se asi pěkně labužničilo. prastrýc v rodině měl nožířství a než mu to komunisti zabavali, tak zboží rozeslal po rodině - tak máme úžasný solingen vidličky na mušle a zubatý zahnutý nožíky na melouny...
(nemyslím si, že jsi starej) Napsal(a): _eva_ - 10.02.2006 - 13:14
| _evo_ tak starej zase nejsem, ale v naší rodině byli znalci jídel a vždy si na to všichni potrpěli, až na mého otce. Tomu sejru se u nás v republice vždycky říkalo parmazán, a kdo mu říkal parmezán, tak byl posuzován jako primitiv, který neví o čem mluví. To, že naše pravidla dnes povolují i výraz parmezán, způsobil bolševik, který to tam vecpal, protože pro něj bylo vždy snazší pravidla přizpůsobit masám, než prosadit vyšší standart bez změny pravidel. Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 13:06
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka ttedy asertivní... Manano, jak se parmazánu říkalo kolem ww1? Napsal(a): _eva_ - 10.02.2006 - 12:48
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka u kennyho mám pocit, že přijde s nějakou skvělou příručkou o tom "jak být kreativní" nebo asrertivní... možná taky prodává životní pojištění... Napsal(a): _eva_ - 10.02.2006 - 12:44
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka navíc Pravidla českého pravopisu dovolují oba tvary onoho sýra, což bys měl kenny, vědět, když se zabýváš vzděláním národa českého, nee? A když do receptu napíšeš, ..nesnažit se nic obohatit... a neuvedeš množství, které se nesmí obohatit ani o deko navíc, nediv se, že by ostatní zajímalo to původní množství, které se nesmí přetáhnout...já cibulačky nejím, tak až tak moc mne to netrápí...;o) Napsal(a): vladka - 10.02.2006 - 12:38
| a ještě kenny, když jsem byl chlapec, tedy než bolševik udělal ten Únor s velkým, tak mě máma občas poslala k Meinlovi, který byl u nás v Bubenči na rohu, pro parmazán, a vždycky to doprovodila průpovídkou "parmazán, parmazán, nemůže být namazán". Zkus si říct "namezán". Nebo seš o tolik straší, že víš jak se mu říkalo kolem první světové války? Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 12:24
| parmezán Milý kenny, takhle se začalo za bolševika říkat tvrdému sýru na strouhání, který se svým originálem neměl nic společného, protože ten originál nebyl k dostání. Říkaly tomu tak prodavačky, které chudinky nevěděly o co jde. Před bolševikem, mezi gourmety i za bolševika, a dnes po bolševismu tomu zase můžeme říkat PARMAZÁN, protože to je sýr z města Parma, které se vyslovuje jako Parma a ne jako Parme, jako říkáme Budvar a ne Badver, jak říkají umeričani.
K bontonu, neboli k dobrému vychování také patří vědět, že parmazán se v italštině píše parmigiano. Napsal(a): Manana - 10.02.2006 - 12:18
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka milý Kenny, cibulačka mi připadá prima, díky za obohacení polévkové palety. Za odměnu Ti odpovím na Tvou otázku v předchozím Re: Dámy na tomto serveru jsou kultivovanější proto, že ženy jsou kultivovanější všude.. Docela prosté, milý Watsone. Nicméně, aby žena dosáhla na tutéž pozici jako muž, musí dokázat dvakrát tolik než on. Naštěstí to není příliš těžké...
Tak, teď jsem určitě dopálila všechny labužníky mužského rodu, ale ať...
Mohou se z rozrušení pěkně namazat a zítra si uvařit cibulačku. Napsal(a): marhaba - 10.02.2006 - 11:53
| Špetka lexikologie a sémantiky Výraz "mercedesní" je můj neologismus a moji přátelé mu se smíchem holdují. Dráždí ovšem některé muže, kteří nedokážou rozdýchat některé dary, kterých se mi v životě milostivě dostává. Jeho význam zahrnuje významy slov "báječný", "luxusní", "prestižní".
Pro KVB: Mluvíš jako hlupák.
Pro Buntera: Máš těch mindráků ještě hodně?
Pro ostatní: Vyzkoušejte to a bude to dobré, uvidíte.
Napsal(a): kenny - 10.02.2006 - 11:53
| Ještě jeden pozoruhodný postřeh Dámy na tomto serveru mi připadají kultivované, na úrovni a vyrovnané.
Feminismus se mi příčí, ale přesto je mi divné, že mají vyšší úroveň než někteří zdejší dosti zakomplexovaní muži... Pročpak asi? ;-)))) Napsal(a): kenny - 10.02.2006 - 11:44
| Pro všechny, kdo používají výraz "parmazán" Připadáte mi podobní těm, kdo říkají "balgón". Že by stejná společenská vrstva?
Ten sýr se jmenuje Parmezán. Napsal(a): kenny - 10.02.2006 - 11:41
| mercedes není to diagnóza? Napsal(a): _eva_ - 10.02.2006 - 10:09
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Buntere díky za Tvůj komentář. To jsem se zase od srdce zasmála! Fakt, někdy nelze vařit přesně podle receptu i kdyby se člověk snažil sebevíc. A proto 3X sláva experimentování! Napsal(a): mamula - 10.02.2006 - 06:36
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka – KVB :o) No, to se ptáš té pravé... Osceola nerozezná cibuli od česneku a hrnec od pánve. Navíc, když vaří kafe (kterýmu pořád říká kakajo, i když je to čaj), tak přemejšlí o tom, kde má rychlovarná konvice čudlík na napařování.
:o))) Napsal(a): Pupek - 10.02.2006 - 05:42
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Osceolo, ja mám doma hrnce o obsahu 5,4,3,2 nebo 1 litr. A ted mi řekni, do jakého hrnce přijde ta jedna lžička cukru? Když nesmím experimentovat!!! A které máslo je to pravé? A jak moc to mám na talíři posypat sýrem? A kolik soli na jednu lžičku cukru? Zkrátka, ten zakaz experimentování je nějaký divný.... :-)))) Napsal(a): KVB - 10.02.2006 - 05:23
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Kluci, vidím, že potřebujete pomoct. Na vojně jste určitě byli, ale tak velký hrnce, co jste mohli vidět tam, to nebudou. Doma máme jeden velkej, má 3-4 litry, to bude ten von. A 100litrovej, to už je kotel a ten používají čerti v pekle.
Kdo hledá na něčem, co k nalezení není ?0?0?0 Napsal(a): Osceola - 10.02.2006 - 04:49
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Musím souhlasit s Mananou a Bunterem. Hlavně rada "neexprimentovat" mne v tomhle, poněkud nesmyslném, receptu dostala. Jako fór to je dobrý, ale pak by to mělo být zařazeno do kategorie "žertovné recepty" Napsal(a): KVB - 09.02.2006 - 22:38
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Z vlastní zkušenosti vím, že velké množství velikých cibulí nakrájených na velké kusy do poloviny velkého hrnce bych dosklovata dělal víc než dvě hodiny. I snad na autogenu.
Mercedesní je "příznivá" nebo "laskavá". Hleďme, jaké jsou dnes polévky! Já bych si dal raději tu dobrou a lahodnou, ale to není mercedesní.
Kenny, nechceš nám říct, kam se to s tebou řítíme?
S parmazánem (sýrem z italské Parmy) do Ruska? Napsal(a): Manana - 09.02.2006 - 14:15
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Tak rád bych se držel postupu a neexperimentoval. Technicky je to však nemožné. Budu dodržovat postup, ale musím experimentovat v surovinách. Na dně velkého hrnce. No já mám v kumbálu i stolitrový hrnec, kde občas vařím tlačenky, ale mám i hrnce dvaceti i desetilitrové...velký kus másla může být osminka, nebo norské kilové balení i větší a velké množství velikých cibulí může být síťový pytlík, ošatka nebo příruční nůše. I ta doba varu se mi zdá neúměrně krátká, za tu dobu se to dobré z cibule ani nevyluhuje. Občas sem na Labužníka někdo šoupne recept z recese, aby Labužníky pozlobil. Takže jak to mám dělat když nemohu experimentovat? Nechci mít doma kotel máselné cibule kterou bych pak musel třeba používal měsíce na základy....A parmezán v Rusku? No nevím. Já se do toho pouštět zatím nebudu.... Napsal(a): Bunter - 09.02.2006 - 13:23
| Re: Snadná leč mercedesní cibulačka Dík za další mercedesní recept, není doufám, jen pro "těžká rána". Co nevidět vyzkouším. Napsal(a): marmelada - 09.02.2006 - 08:20
|
Psaní komentářů k receptům je z mnoha důvodů povoleno pouze registrovaným uživatelům. Registrace je bezplatná a rychlá (zadáte pouze své uživatelské jméno, heslo a email).
Registrací získáte mnoho výhod, jako je např. možnost ukládat si své oblíbené recepty, upravovat recepty Vámi napsané, dát ostatním labužníkům vědět něco o sobě. Tyto služby se neustále vyvíjejí a přibývají nové. Staňte se i vy plnohodnotným členem našeho kulinárního centra, zaregistrujte se a vychutnejte si výhody s tím spojené :)
P.S. Pokud jste již registrovaným členem, přihlašte se zde. |
|